Wednesday, February 24, 2010

Kladdkaka - prajitura ciocolatoasa



Este o prajitura/tarta foarte raspandita in Suedia, iar suedezii o iubesc pur si simplu. Seamana putin cu o brownie, dar consistenta este mai lipicioasa.
Merge de minune cu frisca si o ceasca de cafea. Eu am facut-o de 14 februarie si am servit-o cu zmeura proaspata si frisca.

Exista mai multe variante ale acestei retete, uneori difera gramajele la ingrediente, alteori se adauga cate unul sau doua ingrediente in plus (rom, cafea etc.).

Dar reteta de baza e in general urmatoarea:

- 300 gr faina
- 100 gr cacao
- 2 lingurite zahar vanilat
- 4 oua
- 500gr zahar
- 175 gr unt topit
- un praf de sare
- unt si pesmet pentru uns



Oualele se bat cu zaharul pana devin albe si pufoase.
Se adauga zaharul vanilat si cacaoa.



Se incorporeaza faina.
Se adauga la amestec untul topit.



Se unge o forma de tort cu unt si se presara pesmet.



Se toarna amestecul in forma si se da la cuptor, preincalzit la 175 grade pentru circa 35 de minute. Trebuie avut mare grija sa nu se tina prea mult la cuptor si sa se usuce.
Consistenta trebuie sa fie putin cremoasa/lipicioasa in mijloc, si coapta pe margini.



Enjoy!

8 Comments:

cupcake said...

yum yum

Olgutza said...

Ciocolatoasa din mine a intrat in sevraj :P
Felicitari, arata de nota 20.. :)

Flori said...

Poppy, ce nebunie de prajitura. De cand am vazut-o am asteptat nerabdatoare reteta. Arata excelent!

Poppy said...

Multumesc fetelor, si eu sunt o maaare ciocolatoasa :( Pacat ca tot la cura sunt, dar cel putin l-am facut pe al meu bucuros ca devoreaza singur tot :) Eh, am gustat si eu asa, sa-mi ajunga pe o masea, de pofta...

Flori said...

Poppy, iti doresc o primavara minunata!
Te imbratisez cu drag,
Flori

Poppy said...

Si tie Flori, o primavara frumoasa! :)

Anonymous said...

Superb post but I was wanting to know if you could write a
litte more on this topic? I'd be very thankful if you could elaborate a little bit further. Bless you!

my blog post; raspberry ketones

Anonymous said...

birkin bag
golden goose
cheap curry shoes
kd shoes
golden goose outlet
kd shoes
golden goose outlet
ggdb outlet
goyard bag
bape