Friday, October 23, 2009

Tochitura moldoveneasca

Photobucket

Mi-a placut tochitura de cand ma stiu si am mancat nenumarate feluri: moldovenesca, dobrogeana, ardeleneasca, cu sos, fara sos, cu carnati, fara carnati, cu ciuperci sau fara, cumaruntaie de porc sau fara, cu branza de burduf, sau telemea si tot asa. Toate sunt extraordinar de bune si nu exista reteta perfecta de tochitura. Dar eu fiind moldoveanca, mi s-a parut firesc sa o fac asa cum stiu eu de la mama de acasa.

Am folosit

- 500gr ceafa de porc
- 1 carnat afumat
- 200gr branza feta
- ulei de floarea soarelui
- cimbru
- 4 catei de usturoi
- 1 ou
- faina de porumb

Photobucket

In mod normal, daca eram in Romania, as fi facut cu branza de burduf si carnati afumati romanesti. Dar in Suedia le-am inlocuit cu branza feta si carnat afumat chorizo.

Photobucket

Se pune uleiul la incins. Usturoiul se taie in bucati mici si se pune la prajit in ulei pentru 2-3 minute pentru a-i da aroma. Dupa ce devine sticlos se scoate si se pune deoparte.

Photobucket

Se adauga carnea, bucata cu bucata in uleiul incins, la foc mare si se amesteca repede ca sa prinda crusta. Dupa ce carnea incepe sa se inalbeasca si sa se prajeasca putin, se adauga carnatul taiatrondele. Daca carnea a lasat destula apa, nu se mai adauga, daca nu, se pun 1-2 linguri de apa, se acopera cu un capac si se lasa pe foc mediu 10-15 minute, amestecandu-se din cand in cand.

Photobucket

La sfarsit se adauga cimbru tocat, sare, piper si usturoiul (pe care l-am scos in prealabil) si se mai lasa 2-3 minute.

Photobucket

Pentru mamaliga am folosit 1/2 litru de apa si 250g faina de porumb. Nu invat pe nimeni acum cum se face mamaliga, fiecare face cum vrea. Sincer, eu am facut-o din ochi (ca de obicei) si apoi m-am chinuit sa masor :)

Photobucket

Se pune apa cu sare la fiert. Cand incepe sa fiarba se da focul mic, se toarna faina in ploaie si se amesteca cu telul sa nu faca cocoloase. Se da focul potrivit si se lasa cel putin 15 minute, daca nu vreti sa va apuce o durere de burta a doua zi.

Photobucket

Se prajeste un ou ochi romanesc. Se aseaza totul pe farfurie: mamaliga, carnea, branza si ochiul. Este foarte gustos si miroase deosebit, iar mie, fiind aici in Suedia, imi place sa spun ca "miroase a acasa" :)

9 Comments:

CamiWitt said...

Mah ce pofta mi-ai facut ! Cred ca n-am mai mincat asa o bunatate de minim 12 ani ! Mersi ca mi-ai adus aminte si ai pus reteta Un sfirsit de saptamina placut ! CAmi

Anonymous said...

Felicitari pentru retete.
E super blogul tau.
Te asteapta un premiu la noi pe blog.

Poppy said...

@Cami Ma bucur mult ca ti-am reamintit! Si eu am o categorie de mancaruri pe care nu le-am mai gustst de ani si ani..dar e mai greu cu aducerea aminte :)

@Retete ilustrate Multumesc pentru compliment si premiu :) Trec sa-l ridic cat de curind si il adaug la premiile din august, ca l-am mai primit o data!

Angela said...

Ce bine arata! Parca ii simt mirosul... Multumesc pentru reteta si imagini.

Anonymous said...

Este foarte apetisanta aceasta tochitura.Eu am incercat varianta dobrogeana, care este cu sos de rosii.

Zazuza said...

cand vine vorba de tochitura, sunt prezenta oricand :). minunatie de mancare!

Anonymous said...

Un adevarat rasfat culinar.Ce pofta mi-ai facut....

Anonymous said...

Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I have truly enjoyed browsing your blog posts.
After all I'll be subscribing to your feed and I hope you write again soon!

Feel free to surf to my web blog ... bankruptcy attorney florida

Anonymous said...

kyrie 7 shoes
hermes bag
off white nike
nba star shoes
hermes outlet