Saturday, November 14, 2009

Tarta Crumble cu afine

Photobucket

Nu m-am cam dat eu in vant dupa genul de tarta "crumble", mai ales ca la noi in Romania nici nu prea se fac asa de des. Am mancat insa in Suedia si mi-a placut foarte mult. Am cerut si reteta si am ramas placut surprinsa de cat de putin efort se depune in procesul de executie:)
Reteta e originara din Anglia, iar in loc de afine se pot folosi aproape orice tip de fructe: mere, prune, mure, piersici, pere etc.

Am folosit:
- pentru crumble:
2-3 lingurite zahar vanilat
3 linguri zahar tos
2 linguri zahar brun
150g unt
75g migdale
100g fulgi de ovaz
350g faina
- pentru umplutura:
2 linguri faina
2 linguri zahar brun
250-300g afine

Photobucket

Se pregateste crumble-ul. Intr-un castron se amesteca faina, zaharul brun, tos, vanilat, migdalele si fulgii de ovaz.

Photobucket

Se adauga untul la temperatura camerei, taiat cubulete, si se amesteca. Nu trebuie sa rezulte o masa uniforma, daca raman bucatele mai marisoare de unt, e ok, se vor topi la coacere.

Photobucket

Photobucket

Intr-un alt castron se amesteca afinele cu faina si zaharul brun.

Photobucket

Se toarna afinele intr-o forma de tarta unsa in prealabil cu putin unt.

Photobucket

Se presara crumble deasupra.

Photobucket

Se da la cuptor, 200 grade Celsius pentru 25-30 minute.

Photobucket

Se serveste cu crema de vanilie, inghetata sau frisca si e absolut delicios.

Photobucket

Photobucket

11 Comments:

Ralu said...

De vis tarta ta, pare un desert foarte usor si rafinat. Prezentare si fotografii de nota zece, totul arata foarte bine...
Si fulgii de migdale...cat suspin eu dupa asa ceva...in magazinele noastre sunt de negasit :(

Angie's Recipes said...

This almond streusel cake looks fabulous!

Ina Todoran said...

Superb!!!!

Cu scuzele de rigoare imi permit sa ii raspund lui Ralu: fulgi de migdale se gasesc si la noi, la Metro.

VertAnge said...

Yummy!

F said...

Buna,am trimis o invitatie pentru a fi publisher al "proiectului" 100Ro,blogspot.com,as fi incantat daca ai accepta.Bafta!

diamond said...

cred ca e o super bunatate!:D

Poppy said...

Multumesc foarte mult fetelor pentru complimente! Tarta aceasta este foarte populara in Suedia, dar din cate am citit si in Anglia sau SUA, si este foarte simplu de facut si de efect.

Ralu, nu tin minte daca fulgii de migdale exista sau nu la noi in magazine, dar daca Ina asa spune eu as crede-o pe cuvant :)

Thank you again Angie for your nice comment! I did not know it was called a "streusel" too :)

Unknown said...

Foarte bine arata.Si cred ca e si gustoasa.Merita incercata!Felicitari pt blog.

Anonymous said...

Wow, this post is nice, my sister is analyzing these things, therefore I am going to tell her.


Here is my web site :: diets that work

suwhoez said...

replica designer backpacks m12 o0q21i1c41 Louis Vuitton replica Bags f81 r8n97s6w53 replica designer backpacks v60 w6s89n7a72

Anonymous said...

kyrie 9
fear of god outlet
palm angels clothing
goyard
palm angels outlet
retro jordans
hermes outlet
fear of god
jordan
cheap hermes belt