Saturday, January 30, 2010

Ischoklad - Ciocolata de gheata



Aceasta reteta este originara din Germania, insa este foarte populara in Suedia, fiind unul dintre dulciurile preferate de Craciun, atat de catre copii cat si de catre adulti. Deoarece este extrem de simplu de facut, neavand decat doua ingrediente, si nu necesita practic nici un efort, copii adora sa participe la "gatit".
Numele de ciocolata de gheata vine de la unul dintre cele doua ingrediente, untul de cocos. Acesta face ca ciocolata sa aibe o consistenta incredibil de fina, sa se topeasca mult mai repede in gura, iar atunci cand o mancam sa simtim ca este "ca de gheata" dindu-ne senzatia ca mancam ceva foarte racoros, chiar mentolat.

Pentru 40-50 de bucati am folosit:

- 200 gr ciocolata
- 75 gr unt de cocos
- forme de aluminiu



Din nou, nu am nici o idee daca unt de cocos se gaseste in Romania :( Daca se gaseste, se numeste Palmin (asa mi-au spus niste pasarele pe un forum).

Cicolata alba apare in poza mea cu ingrediente deoarece m-am dat erou si am zis ca fac de-amandoua. Nu a fost asa :) Insa da, se poate face ciocolata de gheata alba.

Se aseaza formele de aluminiu pe o farfurie/tava.



Ciocolata si untul de cocos se topesc la bain-marie.



Se toarna cu grija in forme.



Se dau la frigider pentru circa 2-3 ore.



Se topesc pur si simplu in gura!

8 Comments:

Ina Todoran said...

unt fde cocos f bun se gaseste pe suplimente.ro. minunat arata ciocolatelele tale!

Poppy said...

Multumesc Ina :)

maria mihalache said...

Foarte frumos.
Felicitari!

Madeleine said...

Buna. Cred ca sunt tare bune. Eu am facut intamplator unt de cocos in casa, e adevarat o cantitate mica (dupa reteta untului de arahide), dar a iesit foarte bun.

Poppy said...

@Maria Multumesc pentru compliment :)

@Madeleine Frumos nume. Printesa suedeza cea mica are acelasi nume ca si tine :)
In alta ordine de idei, inainte de a face aceasta reteta nici nu auzisem de unt de cocos :) Cand am citit ingredientele mi-am spus: aoleu, de unde scot eu unt dintr-asta? E bine de stiut ca se poate face si acasa!

Anonymous said...

Buna.Va rog sa-mi spuneti cum anume sa fac unt de cocos acasa; il caut la toate hipermarketurile si nu-l gasesc.
Multumesc anticipat

Poppy said...

@Anonymous

Hmm... sincera sa fiu nu am habar cum se face acasa :( Madeleine spune aici ca se poate face dupa reteta untului de arahide? Poate merita incercat asa.

Unknown said...

Best friend Coach Outlet Online successive good years, Gucci Shoes Factory, winter spent Uggs Outlet in Sanya, Monster Beats Outlet, so winter home,Michael Kors Outlet Online seems to be nowhere in sight, North Jackets Outlet, both a little rusty, Nike Air Max Shoes, but also very cordial, Burberry Outlet Online, forward to tonight, feather-like snow, MCM Bags Outlet, drifts underground, Coach Black Friday, looking at that the floc, Louis Vuitton Outlet, fly like snow Ling, Michael Kors Outlet Online, eloquent, Polo Outlet Online, flying in the sky, Cheap Canada Goose, limp walk downs, strange things, marc by marc jacobs Bags, I float thinking lianpian, North Outlet Online, poetic heart Prada Outlet Online wenqing, not help surging surging, Coach Factory Outlet, so I borrowed the winter, Ralph Lauren UK, snows research ink, Longchamp Sacs Sortie, into the mind of inactivity, Michael Kors Outlet, the white gucci backpack snow everywhere, Monster Beats By Dre, wrapped in some different, Ralph Lauren Outlet, kind of scenery, Oakley Sunglaases Outlet, wherever the wind in Coach Outlet the faces, of the people, Michael Kors Bags Outlet, who are very Huddled, could not help.