Saturday, March 21, 2009

Gratin de cartofi si somon afumat cu masline

(reteta preluata si adaptata de pe site-ul lui Maya)

Photobucket

Cand am vazut reteta asta eram la niste cursuri in pauza, si aproape ca mi-a plouat in gura. Aproape ca mi-a venit sa chiulesc si sa ma duc acasa si sa o incerc. N-am facut-o... dar si cand am incercat-o intr-un final, s-a ridicat la asteptarile mele! Delicios pur si simplu!

Se folosesc:

200g somon afumat
7 cartofi mici
1 ceapa
100g masline (fara samburi)
1 punga de crutoane
200ml smantana lichida
1 legatura marar
50g parmezan sau cascaval ras fin
50g pesmet
zeama lamaie
sare, piper

Fileurile de somon se presara cu piper si se stropesc cu zeama de lamaie.

Photobucket

Cartofii se curata si se taie feliute subtiti, dupa care se fierb, nu mai mult de 7-8 minute.

Photobucket

Ceapa se toaca marunt si se caleste in ulei impreuna cu maslinele taiete felii subtiri.

Photobucket

Se adauga crutoanele si se mai prajesc 2-3 minute la foc mediu.


Photobucket

Intr-un vas termorezistent se aseaza feliile de cartofi si somonul feliat, peste care se toarna smantana lichida. Deasupra se presara mararul tocat.

Photobucket

Ceapa, maslinele si crutoanele se aseaza in ultim strat si se presara deasupra lor pesmetul si parmezanul ras.


Photobucket



Se da la cuptor, preincalzit la 250 grade celsius pentru 10-15 minute, sau pana se topeste deasupra parmezanul.

Photobucket

0 Comments: