Saturday, December 12, 2009

Gratin cu bacon, cartofi, ou si broccoli



Eu ma dau in vant dupa orice fel de gratin, si as manca in fiecare zi, daca nu ar fi putin "prea" calorice. Bineinteles ca se pot face versiuni mai "light" dar parca nu au acelasi gust.
Reteta aceasta nu cred ca este o noutate pentru nimeni, insa mie imi place in mod deosebit, si o fac destul de des. Nu da niciodata gres, daca avem musafiri sau daca mancam doar noi singuri.Si de fiecare data ma minunez ca un copil la cat de bun poate sa fie :)

Am folosit:
- cartofi
- bacon
- oua
- broccoli
- cascaval ras
- unt
- lapte
- faina
- sare si piper



Cartofii se fierb cu putina sare si se taie felii. La fel si oualele, se fierb si se feliaza cu aparatul special. Baconul se prajeste si se pune e servetele absorbante pentru a extrage grasimea in exces. Broccoli am avut congelat si prefiert, dar l-am pus in apa in care au fiert cartofii, 10 minute, apoi l-am lasat la scurs.

Din unt, lapte si faina se face un sos bechamel clasic. Se pune untul la topit, se adauga faina, amestecandu-se incontinuu sa nu faca cocoloase pana devine ca o crema. Se adauga laptele, amestecand incontinuu din nou si se lasa pe foc 5-10 minute ca sa dispara gustul de faina. Se sareaza si ipereaza dupa gust.



Intr-o tava termorezistenta unsa in realabil cu unt am pus straturi straturi feliile de cartofi, oualele, buchetele de broccoli si bacon.









Am presarat un strat de cascaval ras.



Deasupra am turnat jumatate din compozitia de sos.



Am repetat operatiunea: cartofi, ou, broccoli si bacon. Sariti peste stratul de cascaval si turnati direct restul de sos bechamel. Peste acesta, la sfarsit, se adauga cascavalul ras.



Se da la cuptor, 200 grade pentru 25-30 de minute. Am marit intensitatea la sfarsit pentru a obtine culoarea aurie a gratin-ului.



Este deosebit de bun exact dupa ce se scoate din cuptor. Dar se poate servi si a doua zi, incalzit la microunde si e la fel de gustos!

6 Comments:

Silvia said...

WOW, arata divin!... ca tot ce faci tu. Sigur il fac saptamana viitoare :) Grazie!

Poppy said...

Silvia mersi mult :) Tocmai acum am descoperit si eu blogul tau, si e precis pe gustul meu! Cum de nu l-am vazut pana acum? :)
Un week-en placut!

Anonymous said...

De cand ma gandesc cum sa fac broccoli:) M ai salvat! Merci mult, arata demential, si la gust tot la fel cred si mie iubesc gratinul:)) FELICITARI! Chiar mi am notat o la retetele preferate, iti dai seama de efort hehehe, a meritat insa. Pupicixxxx

Anonymous said...

Din nefericire reteta aceasta va fi fara pozele superbe((((: si nu va mai fi acelasi lucru. Doamne, ce pedeapsa. Retetele fara poze isi pierd din valoare, imi pare rau, stiu situatia si nu vreau sa te necajesc, la tine aici e foarte frumos:) doar la mine va fi jale.

Anonymous said...

Tot eu:) revin sa ti spun ca ti am gasit reteta cu tot cu divinele poze si le am putut copia:) Sunt fff fericita:)

salmi said...

Am facut aseara! A fost delicios. Multumesc.