Saturday, July 11, 2009

Tapas - cartofiori noi cu aioli

Photobucket

Am folosit:
- cartofi noi (cat vreti)
- 4-5 lingurite maioneza
- 1 lingurita mustar
- zeama de la 1/2 de lamaie (eu am avut helas)
- 1 catel mare de usturoi (sau vreo 2 mai mici)
- patrunjel verde
- sare, piper, ulei de floarea soarelui

Photobucket

Cartofii se spala, se curata partial de coaja si se fierb 10-15 minute in apa cu sare. Nu trebuie sa fie complet fierti, doar putin. I-am incercat cu scobitoarea, trebuie sa opuna putin rezistenta.

Photobucket

Cartofii pe care i-am ales eu erau micuti (asa ca pentru tapas), dar tot i-am mai taiat in 2 sau in 4.

Photobucket

Apoi se prajesc in tigaie, in ulei de masline, pana devin aurii.

Photobucket

Se adauga sare, piper si patrunjelul tocat. Este bine sa aveti patrunjel proaspat, eu nu am mai apucat sa cumpar si am folosit uscat la borcanel.

Photobucket

Aioli - am amestecat maioneza cu mustarul, zeama de la lamaie (sau helas in cazul meu) si usturoiul pisat pana se face ca o pasta. Se adauga sare daca trebuie.

Photobucket

Photobucket

Se servesc calzi. Unii recomanda sa se amestece cartofii cu sosul aioli, dar eu am ales sa servesc ca si un dip. Oricum i-am manca, sunt deliciosi!

Photobucket

Photobucket

3 Comments:

madde said...

buni cartofi!imi plac retetele tale...si merci pt raspunsul anterior.din intamplare ai descoperit intaritor de frisca pe undeva?m am tot uitat prin magazine dar poate nu l am vazut eu!

Poppy said...

Nici o problema Madde, ma bucur ca treci pe aici si ca iti place ce fac eu :)
Intaritor de frisca nu am vazut. Eu inca nu m-am obisnuit cu cate tipuri de frisca exista aici. Ca e matgrädde, vispgrädde, gräddfil sau kaffeegrädde.., mie toate mi se pare ca-s frisca! Tyvärr... dar daca afli snälla spune-mi si mie!

Carmen said...

Felicitari pentru blog, este grozav... retetele delicioase si pozele minunate, ma fac sa salivez pe tastatura. Mmmmm...