Thursday, January 28, 2010

Knäck



Inca o reteta traditionala pentru dulciuri de Craciun. Consista practic din caramel si migdale si au o consistenta usor crocanta.
Nu exista suedez care sa nu fi auzit sau care sa nu fi mancat knäck!

Am folosit pentru 40-50 de bucati:

2dl zahar tos
2dl frisca lichida
2dl sirop auriu (sau miere de albine)
50gr unt
50gr nuci
50gr fulgi de migdale
forme de hartie



In ceea ce priveste siropul, nu mai stiu daca se gaseste sirop de acest gen la noi in Romania. Se poate totusi inlocui cu miere de albine. In cazul in care gasiti Gold Corn Syrup, folositi dintr-acela.

Formele de hartie se aseaza pe o tava.



Alunele si migdalele se zdrobesc.



Intr-o oala, pe foc mediu, se pun la fiert frisca lichida, zaharul si siropul. Trebuie amestecat aproape tot timpul cu o lingura de lemn.



In timpul fierberii, culoarea caramelului se va schimba, de la alb-galbui la maroniu.





Se da focul la flacara mica si se fierbe pana ce caramelul ajunge la temperatura de 120 grade Celsius. Aceasta se poate masura in doua feluri: fie aveti
un termometru de bucatarie, fie incercati proba paharului.



Intr-un pahar cu apa rece se toarna cu lingurita cateva picaturi de amestec. Dupa cateva secunde luati picaturile cu degetele si incercati sa modelati o biluta.
Daca acest lucru este posibil si caramelul se comporta ca o plastilina, atunci e gata!



Se ia oala de pe foc si se adauga untul, amestecandu-se pana se topeste.



Se adauga nucile si migdalele.



Se toarna in forme si se da la frigider.



Sunt extraordinar de bune!

10 Comments:

Judy (Erzsébet Iudith Fat) said...

Teribil de bine arata!Felicitari!

VertAnge said...

Suna si arata extrem de bine.

Poppy said...

Multumesc Judy si VertAnge :) Arata bine si se topesc in gura!

Anonymous said...

Buna Poppy, scuze ca te deranjez, ma poti lamurii cu ceva 2 dl insemna 200 gr? scuze daca te repeti pt a mia oara

Poppy said...

Da, aproximativ. Dl stiu ca se folosesc pentru lichide, iar grame pentru solide, dar cum 1l=1kg, asa ar trebuie sa fie. Am spus aproximativ pentru ca pe diferite site-uri apar cantitati diferite, dar de ordinul zecilor de grame.

Poppy said...

Acum am vazut ca am scris decilitri pentru zahar :) Da ar insemna 200 grame!

Anonymous said...

Nu Poppy eu am gresit cand m-am exprimat, trebuia sa spun 200 ml. Multumesc mult, abia astept reteta de la caramele cu vanilie

Poppy said...

Hehe, ok, bine ca ne-am inteles in cele din urma :)

simona said...

Buna. Se poate folosi sirop de artar in locul siropului auriu / miere de albine? Multumesc!

Anonymous said...

golden goose outlet
bape clothing
off white
hermes
off white outlet