Wednesday, July 15, 2009

Supa crema cu peste si creveti

Photobucket

Nici nu stiu cand am mancat ultima oara o supa de peste. Sincera sa fiu, nu tin minte sa fi mancat vreodata. Se poate sa fi leorbait zeama (cum faceam cu borsul cand eram mica), dar carnea de peste si eventualele legume...nu. Nici nu pot sa spun daca era buna sau nu. Stiu ca bunica mea facea ciorba de peste, dar cand imi aduc aminte cum ma privea din castron capul de peste cu ochii aia sticlosi.. brrr.. uite de aia nu mi-a placut niciodata. Pana azi, cand am facut supa de peste.
Ok, e fara cap si e supa crema, dar tot de peste e! Si uite asa am avut o revelatie si am decis ca imi place :)

Am folosit:
- 75g unt
- 3 morcovi potriviti
- o ceapa mica
- 2 linguri faina
- 500ml supa de peste (cub dizolvat in apa)
- 4 cartofi mici
- 200g mazare
- 500ml lapte
- 250g branza cheddar rasa
- 350g peste: somon, cod si creveti
- patrunjel
- sare, piper

Photobucket

Morcovii se spala, se curata si se taie rondele. La fel si cartofii, care se taie cubulete mici. Pentru supa de peste se pot folosi 1-2 cuburi Knorr de peste, dizolvate in apa. Eu am avut concentrat, peste si fructe de mare.
Pestele meu era congelat, cubulete mici de somon si cod, speciale pentru supe, cumparate asa de la magazin. Dar se poate cumpara o bucata intreaga de peste si se poate taia cuburi dupa decongelare.
Daca vreti sa inlocuiti branza cheddar, luati una care sa ii semene, din lapte de vaca si cu textura usor faramicioasa.

Se topeste untul intr-o oala, la foc mediu. Se adauga morcovul taiat bucatele si ceapa si se calesc 5-7 minute. Se adauga faina, se omogenizeaza totul si se mai tine pe foc 1-2 minute.

Photobucket

Se adauga supa de peste, cartofii taiati cubulete si se da in clocot. Se acopera cu capac si se lasa la fiert 15-20 minute la foc mic, amestecandu-se din cand in cand.
Se adauga pestele, mazarea, laptele si branza rasa. Se amesteca cu foaaarte mare grija ca pestele sa nu se faramiteze. Se mai tine pe foc in jur de 10 minute, sau pana ce branza s-a topit.

Photobucket

Photobucket

La sfarsit se verifica de sare, se adauga piper dupa preferinta si patrunjelul tocat.

Pentru mine aceasta supa a fost o surpriza foarte placuta. O textura ca de catifea, cremoasa si fina, iar gustul... o bunatate!

Photobucket

Poza de mai sus a fost de prezentare.. de fapt uite asa un castron plin am mancat!

Photobucket

4 Comments:

Anonymous said...

azi am facut si eu supa minune, a iesit o deliciozitate. Multumesc!
am facut si poza - http://georgeg.sunphoto.ro/Mincare_gatita_de_mine/11051042

Anonymous said...

branza nu se amesteca niciodata cu pestele. eventual caracatita si creveta

Anonymous said...

After you have your site up and going, it is important that you gather statistics
about your site. This completely unbiased, unaffiliated web hosts review focuses on several
of the more common web hosts on the market. We must comply with these easy reminders so that we can pick
the best one:- Ask a person from your business or profession.

Look into my web-site; http://www.northcutt.com/tools/free-seo-tools/webhosting73132.url

Anonymous said...

fear of god
golden goose outlet
supreme hoodie
supreme clothing
bape shoes
bape
cheap kyrie shoes
hermes on sale
supreme shirt
jordan sneakers