Saturday, October 17, 2009

Supa de pasare

Photobucket

In cazul meu, supa de pasare suna putin impropriu spus, deoarece am folosit doar piept de pui. Daca vreti ca supa sa iasa mai gustoasa si mai aromata, neaparat folositi si picioare, pulpe, etc. Varianta mea este mai dietetica. Reteta de baza am luat-o din Sanda Marin.

Am folosit:
-2 piepti de pui
-morcovi
-radacina de patrunjel
-radacina de telina
-praz
-pastarnac
-cartofi
-ceapa
-2 cuburi Knorr (sau vegeta)
-patrunjel (frunze)
-foi de dafin, sare

Photobucket

Intr-o oala descoperita la foc mic am pus pieptii de pui la fiert. Trebuie sa fiarba in clocote mici, ca sucul sa iasa treptat din carne iar supa sa fie limpede. Cand incepe sa fiarba se spumuieste (se ia spuma de la suprafata cu o lingura) si se toarna inapoi o lingura de apa rece pentru a se ridica un nou rand de spuma la suprafata.
Operatia se mai repeta o data, iar cand nu se mai ridica spuma deloc, se sterge spuma uscata de pe marginea oalei cu o carpa umeda curata. Tot acum se si sareaza.

Photobucket

Pentru legume nu am dat cantitati deoarece se pot folosi toate, doar unele dintre ele, sau cum vreti voi. Spre exemplu se pot elimina cartofii, sau prazul (daca se pune ceapa) sau viceversa.

Photobucket

Legumele se taie cubulete, betigase sau rondele, dupa imaginatia proprie :) Se adauga la supa radacina de patrunjel si telina, morcovii, prazul, ceapa si pastarnacul. Cartofii se vor adauga cu jumatate de oa inainte ca supa sa fie gata.

Tot acum se pun sicuburile Knorr (cu aroma de gaina si legume am avut eu) sau vegeta.Se acopera oala, ca supa sa nu scada foarte tare, lasandu-se o deschizatura mica si se lasa la fiert, foc potrivit, in jur de 3 ore.
Nu uitati de cartofi cu 1/2 ore inainte.

Photobucket

Dupa ce supa e gata, se strecoara si se adauga patrunjel tocat si 1-2 frunze de dafin.

Photobucket

Este o supa excelenta pentru aceasta perioada a anului, mai friguroasa. Se recomanda cu caldura la raceli si contine o multitudine de vitamine si minerale, datorita legumelor.

9 Comments:

gaby's blog said...

mmm, supica! e buna oricand.

Carmen said...

Ce bine arata!Imi iau lingura si cred ca incep....sa sorb!
Te asteapta un premiu la mine!
O saptamina frumoasa!XXX

Poppy said...

@gaby Si eu tot supica o numesc!

@Carmen Mersi mult de tot, hugs and kisses!

Shari said...

Mmmm...ce supa frumoasa!..ce culori!...

Anonymous said...

Supica asta e preferata Silviei, o fac aproape saptamanal fie vara fie iarna ;). Insa eu fac galuste de gris in ea. Iar ca si carne folosesc partile cu multe oase, e mai buna pe oase: aripi, spate, gat.
Oricum, e delicioasa! A ta arata tare bine...

Poppy said...

Multumesc mult Shari :) Portocaliul de la morcov in combinatie cu verdele patrunjelului chiar arata bine daca stau sa ma gandesc :)

Ooo Salmi unde ai gasit tu gris??

Anonymous said...

La magazin! :) Se numeste Mannagryn si e la raionul de cereale, fainuri de secara, etc.
Uite asa arata:
http://www.axa.se/imageresize/http/lantmannen.wss.
avantime.se/Images1/AXA/Produkter/Mannagryn-500g_____
resize_smax_1024_768.png

Noi eram "morti" fara gris, fetele adora grisul cu lapte, iar fara galuste...nu se poate! ;)

Poppy said...

Ah mersi foarte mult Salmi! Data viitoare pun si galuste in supa ;)

Anonymous said...

Cu mare placere! Si eu am primit informatii de la tine cand nu ma descurcam cu macul :). Te pup!