Saturday, September 12, 2009

Tiramisu - clasic

Photobucket



Nu mai necesita nici un fel de introducere reteta de tiramisu. Un desert specific bucatariei italiene, preferat de foarta multa lume.

Acum vreo cativa anu in urma ma apucasem eu de facut tiramisu. Dar cumparam "crema" sub forma de praf, de la Dr. Otker daca imi amintesc bine, adaugam lapte si paf! era gata. Toata munca mea consta in a imbiba piscoturile cu cafea. Ei nu, de data asta am facut adevarata crema, de mascarpone, cum se face la mama ei acasa.


Am folosit:

- piscoturi
- 2 oua
- 250g mascarpone (o cutie)
- 50g zahar
- cafea espresso
- cacao pentru pudrat


Photobucket


Se separa oualele. Galbenusurile se amesteca cu zaharul, pana devine ca o pasta mai albicioasa. Se adauga branza mascarpone si se amesteca din nou.

Albusurile se bat si se incorporeaza incet la crema initiala.


Photobucket


Piscoturile se inmoaie in cafea. Mie mi-au ajuns 3 cescute de espresso. Se poate folosi si nes in loc de espresso.


Photobucket


Pe o tava se aseaza un rand de piscoturi, unul de crema (jumatate din compozitie), piscoturi din nou si crema (cealalta jumatate) deasupra.


Photobucket



Photobucket



Photobucket


Se pudreaza cu cacao si se da la frigider vreo 2-3 ore.


Photobucket

17 Comments:

Ina Todoran said...

Foarte foarte bine arata!

mamica de Sebastian said...

Waw ti-a iesit superb.Merci de reteta,vreau sa fac si eu numa sa gasesc piscoturi.Mai ai vre-o portie???

Unknown said...

incearca si 50 de ml de rom sau de vin Marsala in crema ;)
si poti sa razi niste ciocolata peste crema, inainte de a pune urmatorul rand de piscoturi

Anonymous said...

Daaaa, e excelenta cu crema Mascarpone, eu o faceam in Ro asa. Aici inca nu am facut, am mancat insa la prietenii nostri, un deliciu! Uitasem de ea, mersi de aducere aminte, am sa o fac in we. Pup

Poppy said...

@Ina multumesc mult, m-am straduit eu putin :)

@mamica de Basse Eu le-am luat de la Ica, la raionul cu biscuiti. Si nu mai am nimic, am ras tot! :)

@mazilique sa stii ca ai dreptate. Eu in Romania puneam niste alcool in crema, acum mi-am amintit. Iar cu ciocolata nu stiam, dar trebuie sa fi bun bun. Data viitoare!

@salmi cu cea mai mare placere!

Anonymous said...

Am facut in we si eu, dar mi-a iesit crema foarte subtire. Tu ai facut-o cu mana? Eu am batut galbenusurile cu robotul si apoi am pus si crema mascarpone acolo...
Am sa mai incerc, dar am sa o fac cu mana. Tin minte ca in Ro imi iesea tare buna...

Poppy said...

La mana am facut tot. Galbenusurile cu zaharul le-am ametit cu lingura iar cand am adaugat mascarpone tot cu lingura le-am amestecat. Albusurile le-am batut spuma cu telul. Si le-am adaugat la crema tot cu lingura. Se vad in poze lingurile mele :)
Ce aiurea ca a iesit crema subtire.. trebuie sa fi fost de la robot, ca altfel nu imi explic.. nu prea este nimic "apos" in crema :(

Anonymous said...

Da, asa banuiesc si eu...ei am mancat asa, ca de gustos a fost gustos. Nu ma las, mai fac...dar data viitoare cu mana.

Anonymous said...

Sarbatori Fericite! M-am apucat de tiramisu si am zis sa te colind...

Anonymous said...

nu stiu cum este eu il fac altfel dar o sa incerc si asa.si mere amaretto in cafea sau esenta de rom.si este bine piscoturile unele verticale si urmatorul rand orizontal.asta dc cantitatea este mai mare de 5 buc

Anonymous said...

If you want to grow your knowledge simply keep visiting this
website and be updated with the most up-to-date information posted here.


Feel free to surf to my page: Registry Cleaner

Anonymous said...

Thank you for some other excellent post. The place else
may anybody get that type of info in such a perfect manner of writing?

I have a presentation subsequent week, and I am
on the search for such info.

Review my web-site :: diet plans that work

Anonymous said...

e cigarette, smokeless cigarettes, smokeless cigarettes, electronic cigarette brands, smokeless cigarettes, electronic cigarettes reviews

Anonymous said...

e cig forum, electronic cigarette, electronic cigarettes, best e cigarette, electronic cigarette, electronic cigarette starter kit

alex said...

https://prajiturakinderbuenocunucareteta.blogspot.com/



https://prajiturakrantzretetacublatmerenuca.blogspot.com/



https://prajituralamaitacublatdemacreteta.blogspot.com/



https://prajituramozaiccurahatsinucadepost.blogspot.com/



https://prajituramusuroidecartitaretetabanane.blogspot.com/

taystea said...

More hints YSL Dolabuy click to read Dior Dolabuy YOURURL.com replica designer bags wholesale

Anonymous said...

golden goose outlet
bape clothing
off white
hermes
off white outlet