Tuesday, January 26, 2010

Wienernougat



Este o reteta clasica pentru Craciunul suedez si extrem de simplu de facut.

Pentru circa 40-50 de bucati am folosit:

125g ciocolata neagra
250g nougat
100g fulgi de migdale



Se rupe ciocolata si nougat in bucati si se topesc la bain-marie.



Se adauga fulgii de migdale. Daca vreti un gust mai pronuntat, le puteti praji foooarte putin inainte.



Am turnat amestecul pe o tava tapetata cu hartie de copt. O forma speciala 20x20 ar fi perfecta deoarece ar impiedica ciocolata sa se intinda prea mult,
si astfel bucatelele de ciocolata sa devina prea subtiri. Eu nu am avut...



Trebuie lasata se se intareasca cel putin 3 ore inainte de servire.



Asta e tot!

17 Comments:

Angie's Recipes said...

mmmm....They look so GREAT with almonds! Excellent clicks!

Anonymous said...

Super reteta, usor de facut si de papat :)) DAr de unde nougat??? Aici in Romania nema (: Il pot inlocui cu altceva???

Poppy said...

Thank you Angie :)

Poppy said...

Oops la asta nu m-am gandit ca nu se gaseste la noi :( Fac un mic research si revin!

Poppy said...

Uite ca am gasit!

Pentru Nougat:

-125gr alune
-125gr zahar
-250gr ciocolata cu lapte

Se prajesc alunele, avand grija sa nu se arda. Se lasa la racit si apoi se indeparteaza coaja cu mainile sau cu un prosop de bucatarie.
Se toaca alunele foarte fin, de preferinta cu un robot de bucatarie. Se amesteca cu zaharul.
Ciocolata se topeste la bain-marie si apoi se adauga amestecul, cat mai fin, de alune si zahar.
Si asa iese nougat suedeza :)

A nu se confunda cu nougat noastra, sau a turcilor, sau a cui o fi.. aia dintre doua foi de napolitana :)

Elena said...
This comment has been removed by the author.
Elena said...

Poppy, imi placea ce vad!
Si stiu ca-i bun!
Se va executa sambata!

Kram!

Anonymous said...

yamiii, si eu am sa fac! Mersi de reteta.

Anonymous said...

Merci mult Poppy pentru reteta de nougat:)) Kisses

Poppy said...

Ma bucur ca v-a placut :)

Adriana said...

buna eu locuiesc in Norvegia dar fac cumparaturile din Suedia imi poti spune te rog de unde pot gasi nougat multumesc felicitari pt blog

Poppy said...

Buna Adriana!

Nougat eu de la Ica am cumparat. E la raionul cu mandelmassa si ciocolata pentru prajituri si sunt mai multe sortimente. Cred ca tot asa se cheama si pe norska?

Adriana said...

Cred ca asa e si in norvegiana multumesc

Adriana said...

Mai am o intrebare care fel de frisca e mai buna pt ornat ca eu nu am nimerit-o inca multumesc

Poppy said...

Vai cu frisca e dezastru si la mine... ca sunt vreo 8 feluri de tipuri de frisca si nici pana acum nu le-am inteles pe toate! Pentru ornat eu cumpar Milda vispgrädde, dintr-aia simpla sau cu vanilie si o bat.

Anonymous said...

Foarte apetisant.

tpjewelry said...

I like it very much, welcome to my website, here are you like all ladies adorn article, thank you