Monday, November 30, 2009

Kärleksmums



Acum ceva vreme, Salmi a facut "ceva dulce la sfarsit de saptamana". Mi-a placut foarte mult reteta, si am decis sa o incerc si eu, iar asteptarile mi-au fost confirmate :)
In revista respectiva prajitura se numea "MUMS med lyxtopp", insa dupa ce am oferit-o spre degustat suedezului meu (!), el a zis "Pai asta e kärleksmums"! In traducere libera ar veni "Yamiii cu dragoste".
Aici gasiti reteta origiala, pe blogul lui Salmi!

Am folosit:
- pentru blat:
225 g unt
3 oua
4 dl zahar tos
6 dl faina
1/2 dl cacao
1 lingura zahar vanilat
1 lingura praf de copt
2 dl lapte-
pentru crema:
100 g unt topit
5 dl zahar pudra
1/2 dl cacao
1 lingura zahar vanilat
2 linguri jumate de cafea tare



Blatul: am amestecat faina, cacaoa, zaharul vanilat si praful de copt.



Separat am topit untul intr-o craticioara pe foc si l-am lasat sa se raceasca. Am batut oalele cu zaharul la robot pana au devenit albe si spumoase.



Peste amestecul de ingrediente uscate am turnat, alternand, oualele, untul topit si laptele.



Aluatul se toarna intr-o tava dreptunghiulata, unsa in prealabil cu unt. Se da la cuptor, 200 grade Celsius, pentru 20-25 de minute, apoi se lasa la racit. Recomand si eu, cu maaare caldura, testul scobitorii, sa nu se trezeasca lumea ca li s-a ars blatul!
Iar ma enervez cand ma gandesc la cuptorul meu :)





Crema: este foarte simplu, se amesteca toate ingredientele intr-un castron.





Se toarna peste blat (care in prealabil a fost lasat sa se raceasca).





Se poate orna cu orice fel de nebunii: bilute mici de ciocolata alba, bombonele colorate, nuca de cocos etc



Este o reteta foarte simpla, o prajitura delicioasa, nelipsita din cofetariile Suediei.

9 Comments:

CamiWitt said...

Pe mine m-ai convins, este in lista de asteptare. Excelente pozele! O perioada de Advent minunata! Cami

Anonymous said...

Ce ma bucur ca ai postat-o! Si ma mai bucur ca ti-a placut. Pup!

ama said...

ce parjiturica frumoasa! :) sigur am s-o incerc si eu :)

Poppy said...

@Cami Multumesc mult Cami! Un Advent excelent si tie!

@Salmi Bineinteles ca am postat-o! A fost delicioasa :)

@Ama Prajiturica e in poze, ca de fapt era un prajituroi! :) Sa o incerci ca e foarte buna :)

Ina Todoran said...

Da' reteta asemanatoare cu tarta delicioasa de la Ikea cu Daim nu exista? Ma apuca poftele cand ma gandesc la ea. Nu stiu multe despre bucataria suedeza dar imi pare simpla si delicioasa. Apropo, minunata prajitura ta!

Anonymous said...

am facut prajitura aceasta de multe ori este minunata ,in suedia se maninca des aceasta prajitura

Anonymous said...

cantitatile la zahar si faina cum socotesc sa fie?;-) ca nu ma pricep ce inseamna dl.mersic pup

Anonymous said...

I got this site from my buddy who informed me on the topic of
this website and at the moment this time I am browsing this web page and reading
very informative articles at this time.

Here is my web blog - Lose Weight Fast

Anonymous said...

Hey there! Would you mind if I share your blog with my zynga group?
There's a lot of people that I think would really appreciate your content. Please let me know. Cheers

Feel free to surf to my blog post - diet Plans for women to lose weight fast