Friday, May 22, 2009

Supa crema de cantarele

Photobucket

Am fost la restaurant si am comandat supa asta ca si antreu. Aproape ca am lins castronul.. si aici in Suedia nu se face asa ceva, mai ales la restaurant! Dar era asa de bunaaaaaa! Cantarelele astea sunt de fapt bureti galbeni.
Presupun ca supa se poate face din orice fel de ciuperci, dar mie mi-au placut astea in mod special pentru ca au un gust mai deosebit.

Photobucket

Se folosesc:
300g cantarele (eu am avut 2 conserve)
1l supa de legume
500g smantana lichida
1 ceapa
1-2 morcovi potriviti
1 lingura faina
1 legatura patrunjel
unt pentru prajit, sare, piper

Ceapa si morcovii taiati fin se calesc in unt.

Photobucket

Se adaga cantarelele si se tin pe foc 4-5 minute.

Photobucket

La sfarsit se adauga faina si se amesteca.

Photobucket

Se mixeaza totul in blender. Stiu, stiu arata aiurea in poza mea :) dar iese asa de bun... ignorati poza daca e prea traumatizant! :)

Photobucket

Supa de legume se incalzeste intr-o oala. Se adauga amestecul din blender si se toarna smantana lichida deasupra. Se da in clocot 2-3 minute.Se pune patrunjelul si se condimenteaza dupa gust cu sare si piper.

Photobucket

Am mancat cu bagheta prajita la cuptor unsa cu unt cu aroma de cantarele (Creme Bonjour)... a intensificat gustul ciupercilor din supa. Pofta buna!

Photobucket

8 Comments:

salmi said...

Mmmm, imi lasa gura apa...eu n-am mancat inca, desi am vazut supa in cutii, gata preparata. Avand in vedere ca si tomatsoppa e tare gustoasa cea din cutie, banuiesc ca si asta o fi...
Tu gatesti mult mancare suedeza? Eu nu prea si site-ul tau imi da curaj, mi se pare mai usor de digerat(daca e sa ramanem in zona culinara) decat cele scrise in suedeza. Am sa incerc si eu!

Apropo de scoala, eu la Komvux ma simt bine, am trecut repede de SFI si SAS Beta(fiecare un termin), altfel cred ca imi luam si eu campii de plictis. De inteles nici eu nu inteleg foarte bine cand imi vb cineva, mai ales ca aici majoritatea vb cu accent gotlandez, dar nu e numai asta. Ca nici pe profi la scoala nu-i inteleg si ei vb riksvenska. Tu de cata vreme esti in Suedia?
Pupici si succes!

Poppy said...

Da, buna a fost supa asta :) Nu prea gatesc eu asa multe mancaruri suedeze, min sambo är svensk asa ca mai fac uneori. I-am facut mancaruri romanesti, unele i-au placut, altele a fost ciudate (raciturile). In general as numi ce fac eu gastronomie internationala.. nu stiu. Dar experimentez :)

Si cu scoala.. la SFI am crezut ca-mi iau campii ca am fost in grupa cu unii care nici nu scriau bine. Si m-am rugat de profi sa ma lase sa dau testele si sa sar direct la nationellprov dar stii cum e la ei.. nu se prea pot sari etapele, sakta sakta. Ei am sarit eu pana la urma peste SFI D si grundläggande svenska si am ajuns direct la svenska A+B la folkhögskola. Si sunt in Suedia de un an jumatate. Inca un termin si gata cu scoala ca nu mai pot! :)
Pupici si succes si tie!

salmi said...

Ce mai faci, cum mai esti cu scoala? Eu sunt in vacanta deja, am terminat SAS A si mai am si eu un ultim semestru. Cam asta a fost parcursul meu in scoala, ca si al tau...am facut SFI C si D intr-un semestru, pe mine profa m-a incurajat sa dau ambele teste, au fost la 2 saptamani distanta. Eu nu aveam incredere in mine...dar am trecut cu bine. Apoi SAS Beta un semestru si SAS A. La noi nu e plictiseala pentru cei ce vor. Adica profii sunt misto, te imping daca vrei sa mergi mai repede...
Mult mult succes. Si eu sunt de un an si 9 luni aici, avem cam aceleasi experiente vad :).

PS. Cred ca intri pe blogul meu cumva de nu vezi actualizarile. Cand mai intri, da click pe titlul blogului sa-ti apara ultimele postari...
Pupici!

Pofticioasa Sefa said...

Hmmm, ce buna trebuie sa fie! Ciupercile alea seamana cu niste bureti... nu stiu daca chiar asta sunt, oricum cu denumirea asta nu am vazut nicaieri in Bucuresti!

Elena said...

Hej Poppy!

O sa fac si eu supa asta!

Kram,
Elena

Poppy said...

Buna fetelor! Am fost putin cam ocupata cu avslutningsdag.. gata cu scoala pana la toamna, ma simt ca o scolarita din nou :)

@Salmi Da da intru regulat pe blogul tau si imi place la nebunie! Ai doua fete minunate! La tine pe blog am citit prima data despre experiente adevarate in Suedia si m-am indragostit pe loc de el :) Mi se pare minunat ca impartasesti si altora despre cum e viata in Suedia (printre altele). Eu il am adaugat la favorite si mi se deschide intotdeauna la pagina cu scoala saptamana a 16-zecea :) Dau click pe titlu de acum!

@Pofticioasa Sefa In dictionar scrie ca sunt bureti galbeni. Acum.. ce-or fi aia nu stiu.. si nici nu stiu daca se gasesc la noi .. :( Dar cum am scris si in reteta, se pot folosi orice fel de ciuperci!


@Elena Neaparat sa o incerci ca merita pe cat de simpla si de buna e! Puss och kram :)

salmi said...

Poppy, la voi acum s-a terminat scoala? Eu sunt in vacanta de o saptamana si deja m-am plictisit! Noroc ca plecam in concediu peste 2 saptamani si apoi cand revenim lucrez, mai trece cumva vacanta...
Sa ai o vacanta minunata! Am inteles acum cu blogul ;).

pofticioasa sefa, in romaneste se numesc bureti galbeni sau galbiori. Nu se gasesc in magazine(cel putin nu erau pana acum 2 ani cand am plecat eu) dar erau in piete la tarani, cei care se pricep sa culeaga.

Anonymous said...

palm angels t shirt
air jordan
kobe
nike off white
off white jordan