Friday, October 30, 2009

Homari cu chilli, busuioc si paste

Photobucket

Mi-au fost adusi acasa 2 homari. Dintr-aia mari, pe care eu nu prea indraznesc sa pun mana. Si am fost rugata sa fac ceva cu ei, deoarece sunt deliciosi in orice fel de mancaruri, scumpi de te doare capul si el e innebunit dupa gustul lor. Am zis "ok dragule, daca tu ii cureti..", ca mie mi se cam ridica parul de pe mana numai cand ma uitam la ei :)
Slava Domnului ca erau morti ca daca era sa-i fierb eu de vii... ma si vedeai cu saracii homari la zoo la poarta, plangand de mila lor.
In sfarsit, i-a curatat, am gatit si i-am mancat. Tot ce pot spune este ca gustul a fost direct proportional cu cat de frica imi era de ei la inceput :)

Am folosit:
- 2 homari (morti si prefierti)
- 1/2 lamaie
- busuioc proaspat
- rosii cherry (10-12)
- 2 chilli
- otet balsamic
- ulei de masline
- concentrat/cub Knorr-supa de fructe de mare sau peste
- bulion concentrat de rosii
- cimbru

Photobucket

Homarul se taie si curata cu grija. Nu eu l-am "macelarit", asa ca nu pot explica exact ce a facut prietenul, asa ca rog frumos sa va inspirati din poza!

Photobucket

Cred ca l-a taiat de la mijloc, i-a taiat coada, apoi a portionat vertebrele, lasand cartilajul intreg. Clestii se sparg si se curata de carne. Ideea e sa se scoata carnita de homar dinorice locuri posibile, scoateti tot! Atentie insa la creier, chestia galbena, eu nu-l suport asa ca l-am lasat deoparte..

Dupa toata operatiunea am ramas cu cele de mai jos: carnita de homar si vertebrele intregi cu carne cu tot, pe care le-am folosit asa cum sunt, deoarece sunt mult mai delicioase.

Photobucket

Intr-o tigaie se toarna ulei, putin otet balsamic, dupa preferinte, concentratul de fructe de mare si sucul de la jumatatea de lamaie. Daca nu aveti concentrat de fructe de mare se poate folosi un cub Knorr de peste (habar nu am daca exista Knorr de fructe de mare?)

Photobucket

Se pun in tigaie rosiile taiate in jumatate, chilli tocat si bulionul de rosii.
Se adauga busuiocul tocat si cimbrul. Se acopera si se lasa la foc mediu, aproximativ 10 minute. Intre timp se fierb pastele in apa cu sare.

Photobucket

Se adauga homarii si carnita. Homarii mei, asa cum am spus, erau prefierti, asa ca i-am tinut doar 10 minute. Daca sunt proaspeti, se tin in jur de 20-25 de minute.

Photobucket

Se adauga pastele in tigaie si se amesteca.

Photobucket

Photobucket

A fost un regal culinar!

Photobucket

6 Comments:

Angie's Recipes said...

This pasta dish really makes my mouth water! It's scrumptious!

Poppy said...

I'm glad you say that Angie because I got the same feeling when I was making it! Could not wait to finish and digg into it :)

Ala Oancea said...

Ce bine arata ! N-am mancat niciodata homari ... sunt tare curioasa ce gust au :)

Sabina said...

Poppy, homarul se aseamana la gust cu crevetii? N-am mancat niciodata si sunt tare curioasa.

Poppy said...

Da Sabina, se aseamana, amandoi fac parte din fam. crustaceelor. Dar homarul e muuuult mai bun si carnita mai gustoasa si mai frageda as spune eu :) Si mai scump pe masura :)

Ana Maria Ciolacu said...

Ahhhh cum arataaa!! Iar daca ar iesi din mare as manca-o si pe bunica,cum spun turcii :)) Abia am descoperit blogul tau,si pot sa spun ca imi place la nebunie ca gasesc.Retete bine editate,poze de calitate,genul meu de blog.Felicitari ! Daca vrei te astept si pe la mine.O zi minunata iti doresc!